fbpx

Linkosuon Leipomo Oy:n vienti yli 50 prosentin kasvussa!

Suosittujen Ruissipsien valmistaja Linkosuon Leipomo Oy on kasvattanut tasaisesti viennin osuutta liikevaihdostaan jo useamman vuoden ajan. Vuoden 2016 ensimmäisellä vuosipuoliskolla viennin kasvu on noussut uuteen ennätykseen. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna on peräti 52 prosenttia.  Nykyisellä kasvuvauhdilla viennin osuuden liikevaihdosta arvioidaan vuoden loppuun mennessä olevan 15 prosentin luokkaa. Viennin kasvun taustalta löytyy yrityksen ruisnaposteltavien läpilyönti  erityisesti Viron markkinoilla.

– Ruisnaposteltaviamme viedään tällä hetkellä parin rekan viikkotahtia Viroon ja Ruotsiin sekä muihin Baltian maihin. Olemme myös vahvasti läsnä Pietarissa ja sen lähialueilla, ja teemme jatkuvasti töitä menestyäksemme myös haastavilla Venäjän markkinoilla, kertoo tuoteryhmäpäällikkö Leena Järvenpää Linkosuon Leipomo Oy:stä.

Linkosuon Leipomon viennistä valtaosa suuntautuu Viroon. – Olemme lyöneet itsemme todella hyvin läpi Viron markkinoilla. Näymme siellä kaikkialla ja tuotteidemme tunnettuus on erinomainen. Tuotteitamme ostetaan asukasta kohden siellä enemmän kuin Suomessa. Viro on ollut maantieteellisesti ja kulttuurisesti meille luonteva markkina. Maan ruokakulttuurissa on pitkät perinteet erilaisille ruisnaposteltaville. Seuraavaksi suuntaamme voimakkaasti myös muihin Baltian maihin sekä Saksaan, Järvenpää kertoo.

Miljoona pussia uunista ulos

Myös kotimaassa kasvu on ollut vahvaa. Linkosuon Leipomo toi toukokuussa markkinoille perinteiset perunalastut haastaneet Uunipaahdetut Ruislastut, joiden menekki on ylittänyt odotukset. – Vuoden myyntitavoitteet saavutettiin muutamassa kuukaudessa lanseerauksen jälkeen. Tämän hetkisellä vauhdilla ylitämme miljoonan myydyn Ruislastupussin rajan reilusti loppuvuoden aikana, Järvenpää kertoo.