fbpx

Uunipaahdetut Ruislastut haastavat perunalastut!

Suosittujen Ruissipsien valmistaja tuo huhtikuun alusta kauppojen sipsihyllyille täysin uudenlaisen ruisnaposteltavan. Linkosuon Uunipaahdetut Ruislastut muistuttavat maultaan ja rakenteeltaan lähes täysin perunalastuja, mutta ne valmistetaan täysjyvärukiista, ja ne sisältävät 60 prosenttia vähemmän rasvaa perunalastuihin verrattuna. – Uusien Ruislastujen valmistusteknologia on ainutlaatuinen koko maailmassa. Olemme satsanneet noin seitsemän miljoonaa euroa tarvittaviin laitteisiin ja tuotekehitykseen kuluneen kolmen vuoden aikana, kertoo toimitusjohtaja Timo Jänne Linkosuolta.

Linkosuon aiempi hittituote Ruissipsit on ollut menestys Suomessa ja lähialueilla. Jänteen mukaan nyt on tullut aika ottaa seuraava askel eteenpäin. – Asetimme itsellemme kolme tavoitetta lähtiessämme kehittämään uusia Ruislastuja. Ruislastun tulee olla yhtä ohut ja rapea kuin perunalastu. Lisäksi sen tulee maistua yhtä hyvältä tai paremmalta. Kolmanneksi päätimme, että uutta tuotetta tullaan myymään kauppojen sipsihyllyssä. Pitkän kehitystyön ja laajojen kuluttajatestien jälkeen voimme todeta onnistuneemme tavoitteissamme.

Viennin osalta odotukset ovat korkealla uuden tuotteen myötä. – Uusia Uunipaahdettuja Ruislastuja tullaan myymään Suomen lisäksi Ruissipsien tapaan Baltiassa, Ruotsissa ja Venäjällä.Tutkimuksessa 75 prosenttia vastanneista piti Ruislastuja perunalastuja parempanaLinkosuon Leipomon teettämän laajan kuluttajatutkimuksen tulokset kertovat tuotteen onnistumisesta. Kaikista vastaajista 95 prosenttia piti Ruislastujen rakenteesta ja 75 prosenttia piti Ruislastuja maultaan parempina kuin perunalastuja.MM-kisojen virallinen kisanaposteltavaLinkosuon Uunipaahdetut Ruislastut saapuvat kauppojen sipsihyllyille huhtikuun alusta. Makuvaihtoehtoina löytyvät perinteiset Sour Cream & Onion, Ranch ja Valkosipuli. Osana Ruislastujen lanseerausta Linkosuo toimii yhtenä MTV:n yhteistyökumppanina Pietarin jääkiekon MM-kisoissa.